OT - Porovnani rychlosti vypoctu 32-bitove a 64-bitove aplikace

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Srpen 29 16:50:15 CEST 2015

64-bit procesor má více interních registrů, dokáže tedy provádět některé
přesuny uvnitř efektivněji. Další věc je rozšíření instrukční sady -
zatímco u 32-bit máte takové ty MMX, 3DNow atd. defaultně vypnuty,
protože překladač předpokládá tu nejdebilnější architekturu i386, u
64-bit bývá defaultně zapnuto vše, co zapnuto být může, protože všechny
64-bitové procesory toho mají na čipu docela dost. Kouzlit s
optimalizací se dá docela dost, hlavní však je jak je aplikace napsaná.
To bohužel dneska nikdo moc neřeší, dá to moc práce.

Mrazík