OT - Porovnani rychlosti vypoctu 32-bitove a 64-bitove aplikace

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Srpen 29 15:37:20 CEST 2015

To je chválihodný počin, ale pokud si pamatuji, tak o tom nikdo
nepochyboval. Jisté pochybnosti tu kdosi naznačil jen co se týče
rychlosti běhu aplikace psané v .NET. Protože o tom celkem nic nevím,
nebudu se k tomu vyjadřovat.
Nicméně pokud neuvedete zdrojový kód té vaší testovací aplikace a
zapnuté optimalizace, pak je ten test dost k ničemu. Ludolfovo číslo se
dá počítat různými algoritmy a každý z nich má opodstatnění podle účelu
k jakému je použit. A pokud to počítáte na opravdu hodně desetinných
míst, je dost důležitá i knihovna pro vysokou přesnost. Nepředpokládám,
že vaše ratolest zvládne udělat si třeba vlastní násobení pomocí FFT.
Spíš jí zkuste nechat potrénovat třeba Eratosthenovo síto, tam bude
vidět rozdíl, pokud se to bude počítat v int64_t.

Mrazík