Vykonovy odpor z manganinu, chlazeni atd.

Ciprian cipisek.cipr na seznam.cz
Sobota Srpen 29 06:48:31 CEST 2015

Od: Ciprian <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Vykonovy odpor z manganinu, chlazeni atd.

Zpráva:
Pred casem jsem zde mel dotaz na vyrobu odporu 200W z manganinu, skoncili jsme u problemu s chzenim. Z GM dirazil manganinovy drat 0.1mm, respektive dorazil drat o kterem GM a Elchemco tvrdi, ze je manganinovy.

1.Pri chlazeni vodou, dosahl drat 0.1mm povrchove teploty cca 100C pri proudove hustote 0.46W/mm delky. Pri teto proudove hustote zacali na povrchu dratu vznikat miniaturni bublinky , tyto se dratu drzi tzn. voda na povrchu dratu plynuje,ale plym se na vnejsim plasti bubliny dokaze schladit a tak se bublina neutrhne. Tvorba plynu je doprovazena prislusnym zvukovym efektem, ktery je celkem dob5e slyaet. Tohle je zatim jediny poznatek stran vykonu a chlazeni , pri snaze dratkem klepnout a bublinky od povrechu utrhnout jem jeden konec vytahl z vody a drat se prepalil.
2. Manganin by mela byt slitina medi s 12 dily Mn a 2 dily Ni. Mam nekolik vetsich prumeru manganinu od Isabelienhutte a vsechny jdou pomerne dobre pajet, to co mam od GM se beznou SnPb pajkou pajet neda, stribrem jsme to spajel, ale ani s tim to nebyl zadny zazrak.
Zkusil jsme pajeni mosazi a to slo celkem dobre (PB+O plamen)
Nedalo mi to a zkusil jsme 0.1mm manganin privarit k 0.23mm medi. Manganin ma bod tani 960C , med 1085C, s PB+O jsme mel pocit jakoby ten Elchemko manganin mel tendenci horet a vyrobit kulicku v ktere by se med s manganinem slila byl problem. Pri pouziti H+O plamene to slo o poznani lepe.
DOcela by me zajimalo co je to zac onen udajny manganin od GM.
Dalsipokusy az bude cas a nalada, respektive az sezenu nejakou vhodnou keramickou tycku naa nanotani odporu 200W velikosti, zatim jsem pokusnicil s 14W zmenseninou.

Ciprian

--
This e-mail was sent from a contact form on Info365.cz (http://www.info365.cz)