Re: Led pásky a přepětí

Pátek Srpen 28 14:15:18 CEST 2015

Toho bych se nebál. Transil pokud není přetížený, neodejde a nemá důvod
se zkratovat. Nejspíš toho vydrží víc než ty ledky. No a když už tam
máte zdroj 12,5A a průřez odboček 0,75, jistit by to v každém případě
chtělo.
I když i ten transil tam bude jen tak aby se neřeklo a odejít to může i
tak. Před 30 lety jsem seděl v místnosti, když do sloupu vedle baráku
prásklo. Samosřejmě všechno zhaslo.
- byly vypadlé jističe, na kterých nebylo nic připojené.
- žárovka měla vlákno v pořádku, ale ztenčený přívod co má fungovat jako
pojistka, byl odpařený. Takže asi výboj v plynu...
- mezi kabelem od antény (byla vyndaná před bouřkou) a zařízením skočila
0,5 m jiskra.
- jazýčkové relé, na kterém bylo připojeno ca 3 m dvojlinky, se speklo.
- naproti přes ulici, kde bydlel správce, mu odešla televize - naštěstí
byla elektronková. Vyměnil jsem diodu co usměrňuje síť a televize šla.
Anděl