[OT] Kolonizace vesmíru

Pátek Srpen 28 10:41:14 CEST 2015

Přátelé,

tady je pravda o kolonizaci vesmíru:

http://www.bloc.cz/bloccz/art_263/ke-hvezdam.aspx

Přiznám se, že mě k hledání článků na tohle téma přivedl film Interstellar
(děj ve stručnosti: planeta Země umírá, je nedostatek potravin a navíc je
všude spousta prachu, takže lidé mají hlad a navrch se dusí - a tak se
vláda rozhodla vyřešit situaci buď přestěhováním na jinou planetu nebo
alespoň kolonizací, tj. aby přežil lidský druh, chtějí tam převézt tisíce
oplodněných lidských vajíček...).

Kolonizace jiných planet mi připadá jako úplný nesmysl, který nevyřeší
vůbec nic. Několik miliard lidí tam stejně nepřenesete (a co ostatní
živočišné druhy?) a osídlit planetu pomocí hrstky (několika tisíc)
vyvolených nebo rovnou malého týmu a tisíce vajíček, ze kterých by se nová
populace nalíhla... to by v praxi bylo úplně k ničemu. To už by rovnou šel
vytvořit nějaký skleník nebo bunkr se zásobami, kde by těch pár lidí
přežilo a až by těch ostatních několik miliard vyhynulo, začli by s novým
osídlováním Země.

P.K.