Cakanie na dlhodobe skusenosti s rozsiahlejsou instalaciouLEDsvetiel; was: ilegalny tovar

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Středa Srpen 26 10:05:24 CEST 2015

>V Bau-xx ešte nie, ako som písal, LED osvetlenie je v začiatkoch.....
>Ale smeruje to k tomu

Pokud se tyce upornych zarovek - alias rtutovych vybojek - na tech mi velice
vadi ze nemají spojite, ale carove spektrum -a ze v oblasti "stredu tabulky"
zlutozelena maji jen dve slabe spektralni cary v zelene a zlute oblasti -
tim padem idealni pro pestovani travy ve sklepe ( rostliny potrebuji modrou
a cervenou ) ale ve spojení s nejakou moji asi poruchou barvocitu - ve
svetle rtutovych vybojek vypada svet jak nafoceny na 30 roku prosly diak
ORWO

Tudiz pro mne i spatna LEDka je lespi nez spickova usporna / rtutova vybojka
/ zarovka - reci o "rakovinotvornem" modrem svelte  v noci jsou v principu
pravda - jenomze na hladine vyznamnosti 00000 nic - nicmene i tak se trochu
bojim ze korporace typu OSRAM / Philips tohle zneuzii k likvidaci cinske LED
konkurence a EU jim v tom bude vyrazne pomahat.

Mimochodem se nikde nepise ze vysoka hladina melatoninu pomaha proti
rakovine, ale zase zpusobuje "zimni deprese ze tmy", ktere mohou byt i pokud
se pohybujete prilis dlouho v umelem osvetleni s nedostatkem modreho
spektra - tak si vyberte sami  co zamontujete do nocni lampicky ;-)))

Zdravi Petr Kubac

Zdravi Petr Kubac