vhodny typ tranzistoru

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Srpen 26 09:58:14 CEST 2015

Dela to jeste Zimenz (preferred), takze pro "vzorny" design je to OK:

http://www.infineon.com/cms/en/product/power/mosfet/power-mosfet/p-channel-2
0v-250v/BSS83P/productType.html?productType=db3a304430dd30510130e4b41daa079b
#ispnTab5

Skladem u beznych ditributoru jsou petimistny mnozstvi.

JM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Wednesday, August 26, 2015 9:35 AM
To: HW-news
Subject: Re: vhodny typ tranzistoru

Však je tam jen 10 cm šňůry (šedý plochý kabel). Komunikace probíhá na cca 1
MHz a pro ustálení tam je asi 400 ns. Pokud použiju přímo výstup z
programovadla, tam je u těch obousměrných dat zvlášť vstup a výstup
klíčovaný nějakým OE, který jde v podstatě na tvrdo (malý ochranný odpor).
Procesor na druhé straně jde taky na přímo. Tam je to z hlediska kapacity
bez problémů. Právě v tom AN124 je popsané, jak dráty pro C2 využít i jako
vstupy/výstupy pro něco jiného. Tam už se ty oddělovací rezistory používají
s tím, že tam omezení jsou. Podle toho jsem dělal i to obousměrné galvanické
oddělení. Pověsit na ty dráty ještě tranzistory, kterýma to budu klíčovat,
to snad napadlo jen mě a taky jsem narazil :-(
Já vím, je to celé připojené přes USB a mohl jsem koupit krabičku pro
oddělení USB. Ale komerční DC/DC konvertory mají obvykle vazební kapacitu
nad 60 pF, tady se mi povedlo že to celé má jen 3 pF. Přišlo mi to
elegantnější :-)
Anděl

No nevím. Představa takového programovadla je dost děsivá. Zapojení by se
mělo koncipovat tak, aby ho pár pF nemohlo rozházet. Přeci nebudou na spoje
k programovacímu konektoru pravidla jak pro PCI express, nebo SGMII...

PH

From: Vláďa Anděl <mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz>

právě se mi povedlo oživit galvanické oddělení programovadla - rozhraní C2.
To to dalo práce...

První verze mi už v pohodě chodila, jenže jsem to "vylepšil" o spínací
tranzistory na výstupech. U nízkopříkonové aplikace mi vadí když je výstup
programovadla po odpojení od počítače napájený z aplikace a nebo když jsou
signály blokované tím, že programovadlo nemá napětí. Tak jsem to oddělil
tranzistorama  T4, T5 a T6 (v příloze). Jenže to nechodilo. Problém je
oddělovací odpor R4 mezi vstupem a výstupem a kapacita G-S T5.
V AN124 https://www.silabs.com/Support%20Documents/TechnicalDocs/an124.pdf
píšou minimum 1 KOhm, dal jsem 2K2. Nakonec jsem to rozchodil s BSS83
http://www.farnell.com/datasheets/110010.pdf
který má vstupní kapacitu jen 1,5 pF a podle osciloskopu (sonda 1:100 s
kapacitou 0,8 pF) jsou hrany ještě dost zakulacené.
Jenže BSS83 se už nevyrábí a nemohu najít nic podobného. Né že bych to chtěl
vyrábět, ale konstrukci chci publikovat u Kosti na mcu.cz a chtěl bych tam
napsat něco perspektivního a sehnatelného. Dokázal by mi někdo poradit?
Připadá mi že výrobci se dnes snaží do malého pouzdra nacpat čip na co
největší proud a MOSFET pro malé signály nikoho nezajímá :-(