ilegalny tovar

Úterý Srpen 25 09:10:50 CEST 2015

Jak zakázané? Přišel jsem do prodejny s elektroinstalačním materiálem se
slovy, jestli mají taky ty zakázané žárovky. Pán mi vysvětlil že žárovky
nejsou zakázané, že se jen nesmí prodávat v maloobchodě a oni jsou přece
velkoobchod. Takže třeba to maďarský GE vyrábí jen pro velkoobchody :-)
Předpokládám že stejná pravidla platí v celé EU.

Asi tak. Dokud bydlím v paneláku, nemíním vymýšlet čím nahradit žárovky
tak, aby s tím byla spokojená i moje žena. CFL úsporky mi do bytu nesmí,
jednu mám v předsíni kde se to mizerné světlo dá ještě tolerovat. LED
žárovku aby měla aspoň 1300 lm a CRI>90 taky neseženu. Do kuchyňského
lustru ta žárovka patří. No a do světýlek typu skleněná koulička, kam se
dává 60-75W járovka, zkrátka LED žárovku nedám, protože by se tam
upekla. V baráku, který stavám, mám kompletně ledkové osvětlení -
chladiče ve stropech a 20W moduly s CRI 96. Tohle skutečně svítí a svítí
to dobře. Taky tam nebyl problém se schvalováním u mé ženy :-) Všechno
ostatní, co mělo CRI 80 (teple bílá je růžová), neprošlo. Prý v tom
vypadáme jak mrtvoly. "Certifikace" byla o to přísnější, že jsem ty
ledky zkoušel v obyváku, kde svítí lustr s halogenkama a člověk má
možnost okamžitě porovnávat. Ty ledky s CRI 96 už opravdu svítí dobře.
Takže asi dokud budou paneláky, bude se muset i v Bruselu tolerovat, že
se žárovky budou vyrábět a prodávat ... Však víte, k čemu vedla v USA
prohibice :-)
Anděl