Mereni proudu s galvanickym oddelenim

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Srpen 24 01:23:58 CEST 2015

Tak jo, clovek si na zakladni pravdy musi prijit sam... Kompenzace
merenim na druhem optoclenu (v podstate jsem ho degradoval na mereni
teploty PN prechodu) vcelku funguje. Hacek se nakonec objevil tam, kde
by se dal s trochou logiky cekat - skrz merici smycku mi aktualne tece
tusim 0.7mA, merim v koleni diody, potud v podstate dobre. Dobre ale
neni, ze v ceste signalu mam tri pinove listy a dve kombinace Canon
samec-samice. Co to udela pri zacloumani kabelama si asi dovedete
predstavit, nejak mi nedoslo, ze bych s tim mel pocitat.

Varianta s nekolika optocleny tedy vyhraje, kdyz pouziju o rad vyssi
proudy, ty prechodove odpory snad nebudu muset tolik resit. Kolik
optoclenu bude se uvidi, az si to namaluju - u D logiky by se sice daly
vyuzit i ty diody optoclenu, ale dratuju to na dirkovane desce a kazde
pouzdro neco zabere - ani na te desce v tom vysilaci nemam mista na
rozdavani, uvidim, co vyjde mensi.

Takze diky za brainstorming, jdu se z toho vyspat :)

Pavel Kutina

P.S.: A az me to otravi, dam tam relatka. Mam tu krasna, mala a bylo by
to idiotensicher a jen o malo vetsi, nez ty optocleny. A jeste by to v
tom radiu vypadalo dobre a pri prepnuti by krasne cvakaly...