Mereni proudu s galvanickym oddelenim

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Srpen 23 17:33:54 CEST 2015

Zdravim,

potrebuju z radia vytahnout ven polohu prepinace rozsahu. Mam volne
jedno "sestipatro", bezec spina proti zemi. Napadlo mne pouzit
"proudovou smycku" - na kazdou vetev jiny odpor, krmit z internich
stabilnich 8V a toto vyvest ven (nechci dovnitr nic digitalniho, s
rusenim bojuju uz tak), venku na to povesit optoclen, do kolektoru
vystupniho tranzistoru odpor, pomoci AD prevodniku merit napeti - i
obyc. optocleny v oblasti malych proudu funguji "analogove" (k linearite
to ma samozrejme daleko, ale jako indikace by to mohlo stacit).

Nabastlil jsem, vyzkousel jsem, pro rozumnou detekci tam vychazi proudy
nekde kolem 0.5mA s PC817 (byl po ruce). Hacek je v tom, ze ten optoclen
je umisteny mimo bednu radia v hlinikove krabici s VFO, ktere ale
drobatko topi. A tim jak topi, tak ohriva i ten optoclen a indikace
(nemuzu rict mereni) ujizdi. A ujizdi tak, ze se mi prekrejou rozsahy.

Takze tudy cesta nevede.

Co pouzit jineho? Jiny optoclen? Dalo by se koupit neco linearniho, ale
zda se mi to na detekci sesti poloh trochu zbytecne, jeste mne napadlo
prorabat "sklad" a najit nejaky teslacky WKxxx.

Pouzit nejaky jiny princip prenosu? To posledni, co bych chtel jsou
propojene zeme, nejak se to tomu radiu uplne nelibi (resp. nevadi mu to,
ale priserne to rusi), proto pozadavek na galvanicke oddeleni. Varianta
se seti optocleny taky uplne neprojde - na vystupnim konektoru mam k
dispozici dva, maximalne tri piny.

Mate nekdo nejaky napad?

Pavel Kutina