LiFePO4 balancovani

Pátek Srpen 21 14:02:53 CEST 2015

Jednou mi někdo tvrdil, že LiFePO4 se balancují nějak chemicky, ale to
by musel narůstat samovybíjecí proud ještě v rámci dovoleného napětí.
Jestli je to jen u některých článků nebo u všech, netuším. Takhle se
samy balancují všechny otevřené články, (Pb a NiCd) kde se při přebíjení
rozkládá voda - kterou je pak nutné doplňovat. Pak taky hermetické NiCd
při malém nabíjecím proudu, kde na kladné elektrodě vzniká kyslík,
difunduje k záporné a tam se katalyticky spaluje. Při přebíjení se
článek hřeje. Všechny ostatní hermetické články je nutné nabíjet s
omezením napětí, protože kdyby třeba Pb gelovka plynovala, nenávratně
vyschne.
Anděl