Slusny rotacni koder s tlacitkem

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Srpen 17 20:24:41 CEST 2015

 17.8.2015, 20:09:17

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Jan Waclawek napsal:
> Mysi este stale mavaju kolecko, ktore je tiez robene optickym enkoderom, a
> kupodivu tam byva aj to "ozubenie", to by sa mozno dalo "vykradnut".
Presme toto jsem mel na mysly.

> robit sa to zrejme neoplati - ten ALPS a Bourns neprecurate ani cenou, ani
> kvalitou, ani rozmermi. U "aktivneho" enkodera (ci uz optickeho alebo
Delat to v kusovce, muze bejt fajn zabava (podivejte co jsem si o
vikendu vytisknul na svoji 3D tiskarne) ale to je asi tak vsechno.
Aby to bylo cenove smysluplne, musela by to byt velkovyroba, nejlepe
nekde v Bangladesi. 3D tisk nebo cnc frezovani jsou pro tohle strasne
drahe operace.

> magnetickeho) pribudaju problemy typu napajacie napatie, signal
> conditioning (pri neinteligentnom optickom), komunikacne protokoly a ich
> hardwarova a softwarova implementacia v mcu, kym u "pasivneho" enkodera su
> to dva sproste vystupy, ktore (az teda na dilemu s filtraciou)
> zinterfaceuje kazdy a "ovladac" podla Jaromirom naznaceneho algoritmu
> zvladne aj programatorsky elev - a ti ostatni si stiahnu Arduino
> kniznicu... ;-)
Ale vy to zase nesmyslne komplikujete. Proste by uvnitr byla IR ledka
a dvojitej fototranzistor, ani PCB by byt nemusel, proste by nohy
couhaly ven a zbytek by si uzivatel dodelal sam. Proste neco jako
sterbinove IR zavory,
(napr. http://www.tme.eu/cz/details/ee-sx1018/opticka-cidla-pro-plosne-spoje/omron/)
jen navic s cudlikem na otaceni