200W odpor , asi vyroba?

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 13 21:44:07 CEST 2015

Měl jsem něco podobného: odporový drát namotaný na kusu dřeva a celé
ponořené v škopku s vodou. Na odporový drát byly připojeny normální
"krokodýlci" a ty vedli do zdroje napětí/proudu/výkonu. Bylo tam něco
jako 15V/(20-30A) stejnosměrně.

Největší problém byl, že pokud ve vodě byly dva různé kovy, tak to děsně
"korodovalo". Dva různé kovy byla kombinace krokodýlek a odporový drát
nebo i odporový drát a mechanická zátěž (která vůbec nebyla připojená k
napětí). Mechanická zátěž (kus železa) tam byla proto, protože jinak
dřevo plavalo na vodě a tím se drát nechladil. Jako řešení stačilo dát
železo do igelitového pytlíku, tím nemělo chemický kontakt s vodou.

Takže na tohle bych si dal pozor.

Druhý problém byl, že po čase byla voda ve škopku dost teplá, takže pro
trvalé použití 24/7 to nebylo.

Ondřej