LED zarovky a triak

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Úterý Srpen 11 08:37:50 CEST 2015

Jsou podle me uplne obycejne, patice GU10, daval jsem je jako nahradu za
halogeny. Tzn vyhodil trafo a patice, zarovky zapojil primo.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: 11. srpna 2015 6:57
To: HW-news
Subject: Re: LED zarovky a triak

On Mon, 10 Aug 2015, Vláďa Anděl wrote:

> Stejně si nějak nedokážu představit, jak se LED žárovka dá rozumně
> regulovat triakem.
> Buď má měnič, potom si proud reguluje sama a nejspíš v dost širokých
> mezích bude svítit stejně. Pro dobití filtračního kondu jí budou
> stačit úzké

LED zarovka musi mit menic ktery podporuje stmivani, napr IRS2983 .
Byvaji oznacene dimmable a ten menic ma proste pin kde snima vstupni napeti
za filtracnim C (ktere se meni podle uhlu otevreni triaku) a v urcitem
rozsahu to prevadi na vystupni proud.

http://www.edn.com/design/power-management/4430321/How-to-make-LED-bulbs-dim
mable