Magnetodynamická přenoska

Aleš Zíka ales.zika na gmail.com
Sobota Srpen 8 18:44:58 CEST 2015

	Zdravím,

	mám dotaz ohledně konstrukce a fungování magnetodynamické vložky v
přenosce.

	Dceři se nějak podařilo zlomit u gramofonu jehlu prakticky vejpůl.
Vložku jsem identifikoval jako SANYO MG 09, jehla je asi hliníková
trubička o vnitřním průměru 0,6 mm z jedné strany spláclá s upevněným
hrotem, z druhé strany je do ní zasunutý kolík, který přečnívá a tou
přečnívající částí se zasouvá do vložky.

	Novou jehlu už jsem objednal, ale tu zlomenou jsem zkusil provizorně
spravit tak, že jsem do ní vlepil kus špendlíku, který nahrazuje ten
kolík. Jenže s touhle "opravou" gramofon hraje strašně potichu, vložka
dává prakticky neměřitelný signál.
	Tam nevím, jestli je poškozená i vložka a nemám objednat i tu. Pak mě
ale ještě napadlo, jestli ten kolík není vlastně magnet (je fakt, že k
pinzetě se lepil), takže špendlík ho nemůže nahradit.

	Nevíte někdo, jak to přesně funguje?

	Děkuji,

		Aleš Zíka