RE: Spojení dvou ATX zdrojů

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Úterý Srpen 4 16:23:59 CEST 2015

POZOR - dlhe ;-)

Jedna hladina sa pouziva, ale nie je uplne pravidlo:
Npr. Oracle(SUN) StorageTek kniznica SL500 pouziva takmer obycajne ATX zdroje a zratava z nich vykony/vytvara redundanciu:
n/a 	314345703 [C] 	450 Watt Power Supply 	n/a
n/a 	7046237 [C] 	450 Watt Power Supply 	314345703 [C]
n/a 	7068408 10 [C] 	490 Watt Power Supply, ATX MOD 	7046237 [C]

nieco podobne je SL150,
nemam prave za sebou nejake zdroje zo serverov, ale urcite pouzivali aj viachladinove DC. (+12,+5,+3.3 ...)
Robil som najcastejsie so servermi SUN Microsystems (Odkedy je Oracle, tak uz silny utlm...)

priklad maleho zdroja 400W (nie je formatu atx, je to zo Entry-Level servera SunFireV240, ale to je asi jedno, ide o princip zratavania viachladinovych zdrojov do jednej (viachladinovej) zataze)
AC Input
90-264V
47-63Hz
Less than 6.5 Amps RMS at 100V
DC Output
+3.3V 	+5V 	+12V 	-12V 	+5VSB
20.3A 	17.2A 	20.0A 	0.416A 	2.2A

Priklad vacsieho zdroja 1629W tiez nie je ATX formatu, ale je viachladinovy ... Sun Fire V890 Codename: Silverstone
AC Input
200-240Vac 	47-63Hz 	10.6A
Operating Range 180-264Vrms 47-63Hz
DC Output
+3.3V 	+5.0V 	+12.0V 	+48.0V 	+5.0Vsb
36.0A 	28.0A 	17.5A 	25.0A 	1.3A

Myslim, ze by sa dal urobit reverse engineering a "okukat", ako to mali urobene...kedze napr. tieto zdroje fungovali okolo 8-10 rokov v plnej prevadzke a nepamatam si, ze by sme ich nejako menili z dovodu poruchy zdroja...
Pri 3.3V a 36A  by ubytok napatia na dioode asi nebol zanedbatelny, ani tepelna strata...
Preslo mi rukami mnoho tychto zariadeni, ale nikdy som nemal cas na "podrobnejsi priezkum".
Nneviem, ako to mali spravene, ale fungovalo to spolahlivo.

Zratavanie na jednohladinovych zdrojoch pri (o kusok vacsich, ako PC, vykonoch)
priklad zdroja (zariadenie obsahovalo 6ks tychto zdrojov ;-) a isli do spolocnej zataze v rezime N+1 ),
kazdy zdroj mal 2 nezavisle privody 230V:
AC Input
200-240 Vac 	47-63Hz 	24 Amps RMS Maximum per line cord with 78.5A load current
200-240 Vac 	47-63Hz 	31.3 Amps RMS Maximum combined with 104A load current
17 Amps RMS Maximum per line cord
DC Output
+49.87V 	80A 	3990 Watt with one AC input source
+49.87V 	104A 	5093 Watt with two AC input sources
Notes
This Power Supply weighs 19.5 Kilograms (43 Lbs).

Takze ono zratavat vykony zdrojov jedno, aj viac-hladinovych do spolocnej zataze celkom ide... a asi by sa dala najst inspiracia pre vlastne (mozno aj spolahlive) riesenie.

Z hladiska servisovatelnosti by som osobne dal prednost nejakemu "hotovemu" rieseniu
"vhodny" zdroj s prislusnymi napatiami a pozadovaymi minimalnymi prudmi  => servis = vymena zdroja

Dodo