Re: Spojení dvou ATX zdrojů

Úterý Srpen 4 09:44:26 CEST 2015

Dne 3. srpna 2015 17:23 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

> Téma je mi celkem fuk. Reagoval jsem hlavně proto, že mi obecně velmi vadí
> konstatování "nejde to". Podle mě by to správně mělo být "nejde to,
> protože...".

1) Je to příliš komplikované. 2 výstupy ze 2 ATX zdrojů, jenom to spojit
dohromady znamená zařadit do cesty další konektor = potenciální možnost
poruchy, k tomu nějaký poměrně složitý obvod, diody, FET diody, vlastní
diagnostika atd.

2) Úbytky napětí na diodách cca 0,7V, místo 12, 5 a 3,3V bude PC mít 11,3,
4,3 a 2,6V.

3) Teplo na diodách, ztráta na diodách. (Ta ztráta není zrovna
zanedbatelná, při 100W odběru PC mi to vychází na cca 10W.)

4) Body 2 a 3 by mohl vyřešit FET, ale bude spolehlivě fungovat? Co když
umře jeden zdroj a než se rozpojí FET, způsobí to pokles napětí na druhém
zdroji a reset PC? Nebo to ten druhý zdroj odpálí nebo třeba vypne. To
spínané zdroje dělají, že při zkratu na výstupu se vypnou a zůstanou
zablokované až do odpojení přívodu.

5) V případě použití relé přerušení napětí při přepínání kontkatu, nutnost
to nějak řešit.

6) Riziko zavlečení nespolehlivosti. V případě výpadku jednoho zdroje (a
nejen kvůli poruše, ale i kvůli výpadku 230V) může druhý kleknout taky,
nebo tam jenom poklesne napětí / objeví se nějaké rušení a resetuje se PC.

P.K.