Re: Tabor, 3D tiskarna, Arduino, GMe, GES a pod +kvíz:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 3 05:27:06 CEST 2015

V případě PLA je potřeba jen čisté sklo o vhodné teplotě. Pozor, čidlo může
ukazovat nesprávně, měřit lesklé sklo IR teploměrem taky nejde bez trochy
vědy a vlastně ani normálním to není úplně triviální... Na začátku mě to
taky trochu potrápilo.

Pak jsem narazil na problém až u 10 cm, na které je defaultně nastaven
výškový limit. Po změně dopadla dobře i poměrně štíhlá, 18 cm vysoká
konstrukce.

S ABS je to horší, díky tepelné roztažnosti se rádo odlupuje. Některé
objekty víc, jiné míň. Dnes jsem zkoušel ležící 25 cm dlouhý izolátor. První
pokus skončil úplným odpadnutím asi v 1/3 průměru, druhému se jen odlouplo
asi 5 cm od každého konce a jinak se dotiskl.

Další izolátory radši udělám z PLA, jen ho budu muset louhovat, sušit a
impregnovat. V tom by ABS bylo lepší, stačila by koupel v acetonu.

Co mi ale konstrukčně dost vadí, je koncák osy Z. Ten štelovací mechanizmus
je měkkej a ujíždí s teplotou. Už mám vymyšlen vlastní, jednodušší a tuhej.
podobně mi připadá moc měkkej plech, ale není to tak hrozné. Ale uvažuji, že
bych ho vyndal a odnesl do sklenářství, že chci stejně velké sklo, se stejně
rozmístěnými dírkami:-)

PH

From: Jaroslav Rybárik
S podobnymi poznamkami som aj ja tlaciaren zalozil na stole ostatnymi
vecami. Mne zas robila blbosti v ose Z. Teda ani nie v samotnej ose, ale
najskor vo vyhrievanej zakladni. Vzdy ked som dal tlacit vec vyssiu ako
pol centimetra, niektory roh sa zacal odlepovat a dvihat, az to po par
vrstvach odtrhlo cely vytlacok, ked sa hlava snazila tlacit z vrchu novu
vrstvu. To vsetko pri ABS, PLA sa mi vobec na zakladnu ani nechytilo...
Skusal som snad vsetky sposoby najdene na nete ako lak na vlasy, rozne
druhy lepiacich pasok,... skusal som to niekedy od februara a v marci uz
aj Petr komunikaciu so mnou vzdal :) Odvtedy len hromadim subory "co raz
vytlacim" a nemam cas sa s tym hrat...