Zkušenost po 4 měsících ( bylo Re: Vadný SSD po focení )

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Duben 30 20:01:53 CEST 2015

Rád bych zde referoval o zkušenosti s SSD  Samsung 850 PRO ( Transced
SSD 370)  po cca 4 měsících.

Ty Samsungy mám dva, jeden má kolega. Můj umřel po focení, úspěšně
vyreklamováno, přes to, že byly z SRN :-(
Nicméně po 2 měsících se jak mě , tak kolegovi disky začaly zpomalovat.
Projevovalo se to  při kopírování tak, že se kopírování na malou chvíli
zastaví, pak zas pokračuje normální rychlostí, hlavně při kopírování (
čtení ) z disku...

Mě to nedalo, a na mém vyreklamovaném disku jsem dělal nějaké testy.
Protože byl disk připojený jako druhý a neprojevilo se to,
přeinstaloval jsem celý systém. Žádná záloha z image.
No a "zadrhává" to při kopírování stále.
Včera jsem zapnul PC a  nabíhalo asi 10 minut. Koukám co se děje a v
systému - správce zařízení má disk místo svého původního názvu 8 zavináčů.
Po dalším restatru a dlouhém čekání prázdno, pak nějaké nesmysly.
Nástroj pro diagnostiku nejde vůbec spustit, píše to nějaký problém s
integritou dat.

Dnes znovu formát a znovu instalace na jiném PC ( kde mám  původně ten
Transced SSD370 ) , po druhém restartu stejný problém, navíc systém mrzne.
Už jsem z toho vážně nešťastný a kdyby byl problém jen u mého
vyreklamovaného disku - OK, mám holt smůlu.
Ale kolega má stejný problém s tím rozdílem, že systém sice startuje
rychleji, ale někdy musí provést restart, protože WIN nereagují, mrznou.
Pokud má ve správci zařízení správný název HW disku , pak jede vše OK.
  Teď jsem ještě chvíli googloval a našel tohle:
http://www.cnews.cz/dalsi-chyba-u-disku-samsung-vyhnete-se-aktualizaci-firmwaru-u-ssd-850-pro

Úplně stejné příznaky s tím rozdílem, že my jsme neprováděli update FW.
Ani se na to nechystám, dle článku je to vražda disku.

Za mě tuhle řadu  SSD  Samsung _určitě ne_, zdá se že nová technologie
není ještě odladěná a že disky Samsung provází problémy.
Je to šlápnutí vedle... toho času co jsem s tím strávil a těch pokusů a
testů..... :-(

  Navíc disky ( čipy) poměrně dost hřály, u Transcedu jsou skoro studené.

Transced funguje výborně, absolvoval také několikrát reinstalaci, když
jsem potřeboval porovnat ty SSD mezi sebou.

JaKub