MECH: pevnost ramu z jokla

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Duben 24 15:27:45 CEST 2015

On Fri, 24 Apr 2015, iko wrote:

> ospravedlnujem sa za OT, ale viem ze tu ma kopec ludi skusenosti s kovom.
>
> Chcem si spravit taky ram na "branu", 180x180cm a nan dam "plotove pole",
> taky drevenny vypletany dielec z baumaxu. Chcem to ako taku branu a zaroven
> clonu medzi dvomi castami pozemku. Spravil by som ten ram a na to prisroboval
> ten drevenny plot. Neviem, aky velky ocelovy jokel by to mal byt aby sa to
> nejak extremne nekrutilo. 4x2cm bude asi slabe, ci?

Uz tu byl link na tyhle vypocty :

  http://e-konstrukter.cz/technicke-vypocty/18-vypocet-pruhybu-nosniku/36-vypocet-pruhybu-staticky-urcite-nosniky/45-vypocet-pruhybu-staticky-urciteho-nosniku

pro jekl 40x20x2 a delku 1800mm a rovnomerne zatizeni 100kg mi vysel
pruhyb na konci 140mm . Jekly budou dva takze 70mm . To je porad hodne.
Pokud tam nebudou dalsi vzpery, tak samotny ctverec z jeklu se viditelne
prohne uz vlastni vahou.

Napr kdyz zkratite delku na 900mm a vahu na 50kg tak uz vychazi pruhyb
jen na 4.3mm (2.2) , takze jedna vzpera uprostred udela divy..