OT: soft na cteni mobi formatu na PC ?

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Duben 18 23:58:45 CEST 2015

Dne 18.04.2015 v 21:08 gatilo napsal(a):
> Dobry vecer,
>
> Jaký program pouzit pro cteni knih ve formatu mobi na PC W(xp) ?
> Zasadnim pozadavkem je, aby umel knihu otevrit primo z adresare, bez
> toho ze by ji musel mit v nejake sve knihovne. A pokud mozno, aby to
> nebyl moloch typu Calibre.
> Zkousel jsem SDR free mobi reader a ten nefunguje (mozna proto ze jsem
> mu nedovolil nainstalovat jakysi spyware)
> Pak jsem zkousel jeste nejaky jiny soft, ten sice fungoval, ale nemel
> zadne moznosti nastaveni, ani velikost pisma, takze nepouzitelne.
> [...]

Dobrý večer,

na WXP jsem používal Mobipocket Reader Desktop
http://www.mobipocket.com/en/DownloadSoft/ProductDetailsReader.asp
a pokud mně pamět neklame, uměl otevřít i asociovaný soubor. Používal
jsem i Mobipocket Creator, ale asi před dvěma lety jsem přešel na
Calibre (co se naučili generovat ebooky z .DOCů :-).
Pokud jde o knihovny, užitečné začínají být v okamžiku, kdy těch knížek
máte víc (stovky až tisíce), a jsou inteligentně vygenerované (tedy s
korektními metadaty).
Já to řeším tak, že na čtení používám MoonReader na telefénu, manželka
má Kindle, které jsme dostali jako bonus k televizi; knížky připravuji
pomocí Calibre a na obě zařízení je prostě nakopíruji. V Kindlu je na to
extra adresář, MoonReader má import řešený tak, že mu ukážu adresář a on
už se s tím vypořádá sám. Třídění používám nejčastěji podle autora.

jf