Nevyzpytatelnost bourky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Duben 13 10:03:23 CEST 2015

On Mon, 13 Apr 2015, RV wrote:

> V CB byla v sobotu celkem nic moc bourka, ale u nasich se to teda vyradilo

No bourka to byla pekna. Kdyz padla prvni rana byl jsem ve sklepe,
najednou se zablesklo a v ten moment slysim ze zabzucel rozvadec
a asi po vterine rana jak z dela. Pak se to sunulo dal - ve ctyraku
dokonce vypadla v par baracich elektrika. Nastesti ale nic neshorelo.

> docela festovne. Vyhorela kompletne infrastruktura jak poskytovatele
> kabelovky tak internetu (menily se routery i switche). Po zprovozneni se
> ukazalo, ze to vzalo i integrovanou sitovku na MB (zrejme, jeste jsem tam
> nebyl) na jednom ze dvou PC co tam maji. Pritom obe PC jsou zapojena do
> routeru (nejaky TPlink) a ten teprve nahoru do switche providera.
>
> Celkem by me zajimalo jaky je mechanismus toho, ze neco vydrzi a neco ne.
> Pritom stejne podminky - nasi maji po byte jen jednu fazi v zasuvkach.
>
> Ma smysl jim tam poridit ty zasuvky s prepetovkou?

Jaky ma poskytovale internetu privod ? Jestli to ma antenou a slehlo to
do ni a z ni se to pak sirilo metalicky pres routery a switche, tak
prepetovka na elektrice toho moc nezachrani. Ta muze pomoci jen pokud
to prislo po elektrice. V panelaku je to ale zajimavejsi ze mate sice
privod elektriky o ktery se muzete postarat , pak ale mate paralelne
rozvody TV a PC ktere vlastne metalicky (s lehkym galvanickym oddelenim)
propojuji vsechny byty , takze prepeti muze prijit jeste oklikou pres
souseda po slaboproudych rozvodech. Musel by se resit nejen privod 230V~
ale i privod internetu.