UV zářivka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 13 09:54:33 CEST 2015

Datasheet je váš kamarád. Není totiž UV fotocitlivý materiál jeden jako
druhý.
Ty výbojky s černým světlem celkem fungují, i když ten tmavý filtr přece jen
snižuje výkon. Opět - datasheet je kámoš, např. u Osramu mívali v katalogu
pěkné grafy spektra, co leze z jednotlivých trubic.

A pokud chcete osvědčený tip, tak vysokotlaká Hg výbojka.
Např. 125W výbojka
http://www.svitidla-osvetleni-elektro.cz/philips-hpl-n-125w-542-sg-e-27-vybojka
a k ní tlumivka
http://www.svitidla-osvetleni-elektro.cz/philips-bhl-125-k202-tlumivka .
Pokud chcete ušetřit za drahou tlumivku, tak můžete použít paralelně
řazené 2-3
tlumivky ze starých zářivkových svítidel 40W, které se hojně mění a vyhazují
(sám to tak tak u jedné osvitky provozuji).
Jinak ta výbojka svítí natolik fest, že to slušně osvítí tišťák i přes
původní baňku.
Pokud ale chcete výkon zvýšit (zvlášť když máte krátkovlnný resist, viz
hned první
věta se zmínkou o datasheetu), tak tu baňku sundejte. Osvědčený postup -
oblepit
izolepou, zastrčit pro sichr ještě do mikrotenového sáčku a rozmáčknout
ve svěráku,
izolepa zabrání produkci střepů, se sáčkem pak zbytky baňky vyhodíte.
Výbojka má běžnou patici E27, takže nejlevnější běžná objímka to řeší.

PL