Re: OT: Doručitelnost Vašich emailů - důležité!

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 9 11:17:27 CEST 2015

On Thu, 9 Apr 2015, Galloth wrote:

> Možná mám blbý dotaz, ale jak se falšuje IP adresa při odesílání emailu?
> Vždyť je to přece SMTP a tedy IP adresa odesílacího serveru by měla být
> ověřena pomocí TCP handshake. A pokud tomu správně rozumím, blacklistují se
> právě IP adresy  a ne doména jako taková (ale možná tomu rozumím blbě).

Ve hlavice mailu je zaznamenan pruchod kazdym mailserverem i s IP adresou.
Takze tam je IP odesilatele, IP jeho mailserveru , IP listserveru .
Nicmene jedina IP kterou si muzete byt 100% jisty je ta od ktere jste
to prevzal - tedy IP listserveru, ty predchozi IP adresy zapsane v
hlavicce jsou uz jenom text kteremu muzete verit ale nemusite, zalezi na
tom jak duveryhodne jsou jednotlive mailservery kterymi to proslo.

SPAM filtry obvykle analyzuji celou hlavicku a proveruji jednotlive IP
tam uvedene i kdyz to od nich neprevzaly. Jeli tam tedy zapsana nejaka
"zavadna" IP , muze to spamlist zahodit i kdyz s ni primo nekomunikuje.