Matematický model AGC ?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Duben 6 20:12:31 CEST 2015

Zas tak velkou vědu bych z toho nedělal. V prvním přiblížení to bude PID
regulátor. Dál už záleží jak se k tomu postavíte - ten řízený zesilovač
bude mít silně nelineární přenos a tady už začíná ta magie. Můžete to
nastavit Ziegler-Nicholsovou metodou stejně jako lineární systém pro ten
nejhorší možný případ, tedy patrně pro nejmenší užitečný signál a
doufat, že to bude stabilní v celém rozsahu, i když pro silný signál
bude horší odezva. Nebo se můžete pokusit to linearizovat, ale vzhledem
k velké dynamice to asi nebude to pravé.
Slova J.W.Goetha "Šedivá je každá teorie, avšak života zlatý strom se
zelená" potvrdí každý bastlíř, který stavěl zesilovač a měl z toho
oscilátor a naopak když konstruoval oscilátor, ne a ne se to rozkmitat.

Mrazík