odrusuju svarecku

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Duben 6 00:09:13 CEST 2015

Asi bude záležet na mnoha okolnostech (odkud, kam a jak se rušení
dominantně šíří) a bude lepší to vyzkoušet měřením rušení (třeba i jen
provizorním - AM přijímačem apod.).

Už jsem viděl různé verze - jak perlu (toroid, trubku) na všech třech
drátech, tak i jen na dvou (L a N, PE bez) a dokonce i případ, kdy mezi
kostru zařízení a PE byla vřazena tlumivka.

To s tou tlumivkou v PE je podle mě minimálně "na hraně" s normou
(záleží na tom, jak se bude měřit impedance ochranného vodiče - zda ss
nebo stř.), nicméně zřejmě to byl způsob, jak určitý druh rušení odstranit.

Dělá to tak renomovaný výrobce průmyslových zařízení a nějak to prošlo
zkušebnami (především zahraničními - myslím evropskými)...

--
Jirka