[OT][FYZ] Srážka dvou těles

Čtvrtek Duben 2 18:34:52 CEST 2015

Ono je to spis tak, ze pokud 2 stejna auta jedou nejakou stejnou
rychlosti proti sobe a kazde ma energii = 1, tak se pri srazce pouzije
energie = 2 na destrukci a po akci auta stoji s pohybovou energii 0
Pokud jedno auto nezabrzdene stoji a druhe do nej napere dvojnasobnou
rychlosti (tedy ma energii = 4), tak se zachovanim hybnosti se obe auta
budou pohybovat dal polovicni rychlosti, tedy  pohybova energie bude 1+1
a 2 se pouzije na destrukci aut. Tedy dle ocekavani bude situace uplne
stejna az na stav rychlosti po srazce ale to uz by nemelo posadce moc
vadit, pokud za autem neni zed.