Re: [OT][FYZ] Srážka dvou těles

"Tomáš Hamouz" hamouz na divesoft.cz
Čtvrtek Duben 2 16:14:25 CEST 2015

> To by ale předpokládalo, že obě vozidla po nárazu zůstanou stát.
> V reálu to tak ale nutně být nemusí (např. se vozidla mohou začít
> pohybovat do stran - tzn. ne všechna energie se spotřebovala na náraz...)

To máte pravdu, ale pokud jsem si zatím všiml, tak rychlost do strany
nebývá veliká a klidně bych ji v tomto případě zanedbal.
Zapomněl jsem připomenout počáteční podmínky, stojící auto se předpokládá
nezabržděné. Pokud by bylo zabržděné, nastane situace něco mezi odbržděným
autem a nárazem do auta stojícího těsně u zdi. Samotná zeď ne, ta nemá
deformační zóny.

Tomáš