OT: dřevozplyňující kotle.

Palas Stanislav stpalas na volny.cz
Úterý Září 30 21:52:23 CEST 2014

Dobrý večer

Toho I-obchodu bych se nebál. Naopak mám dost špatné zkušenosti s
autorizovanými servisáky od Atmosu. Před několika lety jsme potřebovali
na jedné akci u Svitav oživit peletkový kotel Atmos, na což byla
povolána nějaká autorizovaná  místní topenářská firma. Ti ten kotel
vůbec neznali a ani ho neuměli spustit a i když se jim to nakonec nějak
povedlo, s kotlem byly pořád problémy. Nakonec to vyřešila návštěva
technika přímo z Atmosu. S ním to pak šlo v pohodě.
Sám topím už cca devět let Atmosem a regulační technika mne živí. Nevím,
co Vás nejvíc zajímá. Je to dost široká problematika o které se hodně
dozvíte po přečtení diskusí na  www.tzb-info.cz
Určitě nečekejte jen samá pozitiva a sociální jistoty.
Základem je mít suché dřevo. Nejméně dva až tři roky ho musíte nechat
někde usušit. Pak musíte mít dobrou regulaci teploty vratné vody,
nejlépe Laddomat. A ideální je mít ke kotli akumulační nádrže. Když to
přeženu tak platí, že čím větší tím lepší. Pokud kterýkoliv z výše
uvedených bodů nedodržíte, rapidně se zkracuje životnost kotle. Snad jen
ty akumulační nádrže by se daly oželet. Víc Vám asi neporadím, protože
neznám Vaši situaci- t.j. velikost objektu, tepelná ztráta,  jak často
chcete zatápět, přikládat atd. V každém případě to nikdy nebude topení
na knoflík jako plyn nebo elektřina.
Dejte si pozor na to jaké topenáře si seženete. Spousta topenářů umí
dobře svařit dvě trubky ale to je tak všechno. Na to aby Vám dobře
zapojili Atmos už musí mít jakési ponětí o regulaci a to má tak jeden ze
čtyř. A autorizace od kohokoliv ani ISOxxxx nic neznamenají. Speciálně
na firmy s ISO v oblasti topenářství bych si asi dal pozor. Jsou
většinou drahé, totálně nepružné a často i neschopné. Pokud se dá na Váš
objekt použít některé z doporučených hydraulických schemat od výrobce,
pak to jakž takž zvládnou. Pokud bude nutné použít jiné hydraulické
zapojení, můžete se dostat do problémů.
A když vidím jak řídnou lesy okolo, mám trochu obavu jestli bude za pár
let ještě čím topit.

Staňa