Optimalizace programu pro MCU

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pondělí Září 29 15:24:38 CEST 2014

Poradí někdo zásady optimalizace programu, aby výsledný kód potřeboval co nejméně paměti RAM? Vím, že mám používat paměťově méně náročné typy (uint8_t místo uint16_t pokud to není nezbytné), napsat si svoje optimalizované knihovny (místo StdPeriph Driver ) atd. Jde mi o styl zápisu kódu. Např. jsem našel, že definice const proměná se uloží do RAM, ale jenom proměná bez const do ROM (FLASH), tak zda to platí atd.

Dále mě zajímá jestli při zapnutí optimalizace -Os (nebo jiné) jde v kódu označit kus kódu jako vyjímku, aby se na toto optimalizace nevztahovala.

Děkuji, MG