RS485 a UTP kabel

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Září 28 20:51:31 CEST 2014

> jakou teda máte přesně "konfiguraci" toho "twistu"?
> Předpokládám něco jako: 1 pár A/B, 1 pár 5V/GND, 1 pár 24V/GNG. Co 4. pár?
> Nebo máte těch 24V přes dva páry?

Kombinace GND/power v jednom paru bych moc nedoporucoval, bezne POE
reseni pouzivaji napajeni vzdy ve styly jeden par, jedna napetova
hladina tj. GND nebo power. A to jak u primitivnich pasivnich POE, tak u
reseni typu 802.3af s rizenim parametru napajeni. Je to z duvodu
kompatibility s Ethernetem. Kombinace GND/power v jednom paru znamena
pri propojeni s vhodnym sitovym prvkem (treba GB sitovka) vznik Amperiho
smradu. Takze bud svorkovnici urcenou pro inteligentni elektroinstalace
(alias RS485/422), pro inspiraci treba
http://www117.abb.com/catalog.asp?thema=8971&category=3358 a pak je to
privatni problem nebo RJ45 a drzet se cesty minimalniho problemu.

> Jaky odpor / m ma vubec bezny UTP kabel, mam obavy, ze uz vsechny
> jsou z pomedene oceli... CAT6 ma silnejsi zily ale co jsem ho mel,
> taky pomedena ocel.

V tomhle bych problem nevidel, jde o to nakoupit u seriozniho
dodavatele, normalni kabely jsou medene, ocel je nastesti jen v
padelcich.

Radek (benedikt2hw.cz)