Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Pátek Září 26 00:12:11 CEST 2014

jo, pod to bych se klidne podepsal :)

problemem ve vyvoji (asi cehokoliv) posledni dobou byva cas a penize: nekdy mam pocit, ze jsou uz davno pryc 'stare' casy, kdy za jakoukoliv malickosti bylo hodne premysleni, podrobne zkoumani moznych dopadu, zkouseni ...

dnes, v case agilnich technologii, se spis postupuje nasledne:
hodne premysleni na zacatku se vynechava, rovnou se pousti do 'vyroby' dle hrubeho zadani. usetri se cas.
zkoumani dopadu se zkracuje jenom na ty nejokatejsi pripady
a zkouseni ... skoda casu. testeri stejne jenom nachazeji chyby a delaji z komara velblouda. navic nejlepsim testerem je prece zakaznik - vi co chtel, dokaze rict, jsetli to funguje jak chtel a rad zaplati dalsi pozadovane upravy

a nakonec, kdyzby nahodou vsechno funguje a zakaznik je spokojenej a vyrobce chce to prodavat i dalsim klientum, najednou zjisti, ze na trhu je uz 'stejna' vec, jenom o polovinu levnejsi. made in rakosnikovo (v pripade vyrobku), nebo c00lh4ck3r s.r.o. (v pripade softu bombajnistan, balsojland, ... )

a cenu urcuje zakaznik, co je za to ochoten davat. zakaznik neznaly pozadi vzniku produktu.
je to na prvni pohled stejne? je, tak proc platit vic. a v pripade statni zakazky je cena taky hlavnim kriteriem (oficialne), pokud se dodrzi pozadovane parametry (papirove).

a pak nahodou se letadlo ani neodlepi od zeme, protoze je po novem nateru nejak presprilis tezke.
to neni mozne, musi se vymenit pilot! barva s tim nema nic - to je logicke. navic, byla ve sleve!
:)
  Sam