Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Sull Ivan
sam.list.hw na gmx.com
Pátek Září 26 00:12:11 CEST 2014
jo, pod to bych se klidne podepsal :)
problemem ve vyvoji (asi cehokoliv) posledni dobou byva cas a penize: nekdy mam pocit, ze jsou uz davno pryc 'stare' casy, kdy za jakoukoliv malickosti bylo hodne premysleni, podrobne zkoumani moznych dopadu, zkouseni ...
dnes, v case agilnich technologii, se spis postupuje nasledne:
hodne premysleni na zacatku se vynechava, rovnou se pousti do 'vyroby' dle hrubeho zadani. usetri se cas.
zkoumani dopadu se zkracuje jenom na ty nejokatejsi pripady
a zkouseni ... skoda casu. testeri stejne jenom nachazeji chyby a delaji z komara velblouda. navic nejlepsim testerem je prece zakaznik - vi co chtel, dokaze rict, jsetli to funguje jak chtel a rad zaplati dalsi pozadovane upravy
a nakonec, kdyzby nahodou vsechno funguje a zakaznik je spokojenej a vyrobce chce to prodavat i dalsim klientum, najednou zjisti, ze na trhu je uz 'stejna' vec, jenom o polovinu levnejsi. made in rakosnikovo (v pripade vyrobku), nebo c00lh4ck3r s.r.o. (v pripade softu bombajnistan, balsojland, ... )
a cenu urcuje zakaznik, co je za to ochoten davat. zakaznik neznaly pozadi vzniku produktu.
je to na prvni pohled stejne? je, tak proc platit vic. a v pripade statni zakazky je cena taky hlavnim kriteriem (oficialne), pokud se dodrzi pozadovane parametry (papirove).
a pak nahodou se letadlo ani neodlepi od zeme, protoze je po novem nateru nejak presprilis tezke.
to neni mozne, musi se vymenit pilot! barva s tim nema nic - to je logicke. navic, byla ve sleve!
:)
--------------------------
Sam
--------------------------
> Sent: Thursday, September 25, 2014 at 11:34 PM
> From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
>
> Ano, je to v podstatě totéž :)
>
> Samozřejmě netvrdím, že pokud bych byl jediným a výhradním dodavatelem onoho
> žebříku (jakože o mojí F/A-16 si prostě nikdo žádnej jinej žebřík opřít
> nesmí, jinak budu zlej a za mašinu neručím), tak bych nenastavoval asi
> "agresivnější" cenovou politiku, než kdybych tentýž žebřík (po hypotetickém
> zastavení výroby ze skladových zásob) prodával onomu zahrádkáři - určitě
> ano.
>
> Ono i to, jak se ten pitomej žebřík bude chovat k zámku kabiny té mašiny je
> můj problém - a odpovědnost s jeho používáním nepřímo taky. Takže je to sice
> furt blbej žebřík za pár stovek, ale musí bejt udělanej tak, aby ani v
> nejpitomějším případě ten nejblbější pozemní technik nepoškodil omylem třeba
> jeden zámek kabiny, následkem čehož se někde sesype mašina za X mil. USD. A
> tuhle jistotu si nechám zaplatit úplně jinak, než to, že zahrádkář nespadne
> ze stromu. A nejde o to, jestli mám nebo nemám hypotéku - jde o to, že i za
> takovou kravinu ručím a někdo jinej na tom může viset životem. A od toho se
> odvíjí vývoj, kontrola výroby, opakovatelnost, kvalita - a cena.
>
> Pavel Kutina
Další informace o konferenci Hw-list