RE: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Čtvrtek Září 25 08:35:51 CEST 2014


Dobré ránko,

	ty zavřené a neprojeté závory se stávají tehdy, když se jedná o zařízení spojené se staničním zařízením. Pak stačí chyba v obsluze a závory jdou dolů. Nebo se postaví cesta a má jet vlak, ale z nějakého důvodu nejede, tak se to zase zruší. U starších zařízení toto udělá třeba i výpadek proudu, protože přestanou fungovat kolejové obvody a tím pádem se přejezd chová jako při jízdě vlaku. Je to bezpečnější varianta. Dalším důvodem může být chuligán s drátem i kladivem... to všechno tady již bylo. Ano, je to nepříjemné a snižuje to důvěryhodnost zařízení a nemělo by se to stávat, vyloučit to ale nejde.

	Pokud jede vlak přes otevřené závory krokem, tak u toho ještě houká a má povinnost zastavit před překážkou. Je to tzv. Jízda se zvýšenou opatrností a používá se tehdy, když se přejezdové zařízení v poruše, nebo když se na něm pracuje. Pak totiž není spoleh na to, že bude 100% fungovat a proto se jede takto.

	Jinak pozor na jednu věc, pokud jsou závory otevřené, ale nebliká bílé světlo, tak je to, podle normy i zákona, Varovný signál a uživatel pozemní komunikace má povinnost se na přejezdu rozhlédnout a předpokládat, že může jet vlak. Pokud bílá bliká, tak má právo předpokládat, že je všechno v pořádku, může jet a spoléhat na zařízení. Pak je ovšem veliký malér, pokud je zařízení porouchané tak, že bílé blikají. Také se to stalo, ale vím jen o dvou případech za celou dobu co vím a navíc to vždy byl malér zaviněný lidským činitelem.

Saša Svobodová


From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, September 25, 2014 8:24 AM
To: HW-news
Subject: Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Dne 24. zḭ 2014 21:45 Alexandra Svobodovᠼspan dir="ltr"><hwnews na zirafoviny.cz> napsal(a):
pedzvᮬn�oba na pejezdu se dᠺm쮩t. Dokonce i dnen�ejezdy um�oznat jak rychle se k nim jede a podle toho se nastav�oba. V촹ina z nich to ale neum� tak jsou nastaven頮a maximᬮ�ychlost, proto se stᶡ, e rychl�je na pejezdu pᲠsekund po zaven�ᶯr, ale osob᫠nebo motorᨥk, pijede a za hodnou chv�.

Bohuel jsou i pejezdy, kde se rozsv� 襲venᬠspadnou zᶯry, p촠minut jsou dole bez toho, e by projel n쪡k vlak a pak se zᶯry zase zvednou. Kdy se to tam d쪥 b쾮쬠jsou m�n�ty zᶯry pro srandu a n쫴e�o pak i proj�쪭 na 襲venou.

Jinak na pejezdu nemᠮikdo co d쬡t jakmile za讯u blikat 襲venᠳv촬a. Zᶯry jsou podle normy jen dopl򫯶ᠳignalizace a vlastn젮en�robl魬 kdy zstanou z n쪡k騯 dvodu oteven鮠Pokud blikaj�v촬a, je to dle normy (i pedpis) v poᤫu. N죯 jin騯 jsou pak zprᶹ novinḹ 詠sp� "novinḹ" n쫴erch m餩�To je ale jinᠤebata.

Me se stᴬ e by m쬠semafor poruchu, tj. ᤮ᠨervenᬠzᶯry nahoe a pesto projel, teba sn�nou rychlost�vlak? V촹ina idi蹠asi pedpoklᤡ, e kdy jsou zᶯry nahoe a semafor zhasl, e mou bez obav projet. Jene v praxi by to mohlo bt jinak.

I sou衳n頺abezpe诶ac�a�n�m�abezpe詴 j�u tak, aby se dalo jezdit v�. Probl魠je hlavn젶 kolej� 詠sp� v oblouc�, protoe fyzika stᬥ jet젰lat� nae trat젪sou tak kivolak鬠e to prost젲ychleji nejde. Trat젢y se museli srovnat a to by stᬯ ohromn頰en� za tunely a mosty. To asi jen tak nikdo nedᮼbr>

Mn젰obavila historie jednoho elezni训ho mostu v Praze. Pvodn젢yl navren a snad i postaven jako dvoukolejn, ale d� chyb젰rojektanta se vyu� jen jedna kolej, protoe vjezd u navazuj�ho tunelu by m쬠p� mal polom첮 Ty oblouky na eleznici, to je probl魮
P.K.


Další informace o konferenci Hw-list