RE: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
SvobodovaA na szdc.cz
SvobodovaA na szdc.cz
Čtvrtek Září 25 08:35:51 CEST 2014
Dobré ránko,
ty zavřené a neprojeté závory se stávají tehdy, když se jedná o zařízení spojené se staničním zařízením. Pak stačí chyba v obsluze a závory jdou dolů. Nebo se postaví cesta a má jet vlak, ale z nějakého důvodu nejede, tak se to zase zruší. U starších zařízení toto udělá třeba i výpadek proudu, protože přestanou fungovat kolejové obvody a tím pádem se přejezd chová jako při jízdě vlaku. Je to bezpečnější varianta. Dalším důvodem může být chuligán s drátem i kladivem... to všechno tady již bylo. Ano, je to nepříjemné a snižuje to důvěryhodnost zařízení a nemělo by se to stávat, vyloučit to ale nejde.
Pokud jede vlak přes otevřené závory krokem, tak u toho ještě houká a má povinnost zastavit před překážkou. Je to tzv. Jízda se zvýšenou opatrností a používá se tehdy, když se přejezdové zařízení v poruše, nebo když se na něm pracuje. Pak totiž není spoleh na to, že bude 100% fungovat a proto se jede takto.
Jinak pozor na jednu věc, pokud jsou závory otevřené, ale nebliká bílé světlo, tak je to, podle normy i zákona, Varovný signál a uživatel pozemní komunikace má povinnost se na přejezdu rozhlédnout a předpokládat, že může jet vlak. Pokud bílá bliká, tak má právo předpokládat, že je všechno v pořádku, může jet a spoléhat na zařízení. Pak je ovšem veliký malér, pokud je zařízení porouchané tak, že bílé blikají. Také se to stalo, ale vím jen o dvou případech za celou dobu co vím a navíc to vždy byl malér zaviněný lidským činitelem.
Saša Svobodová
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, September 25, 2014 8:24 AM
To: HW-news
Subject: Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Dne 24. zḭ 2014 21:45 Alexandra Svobodovᠼspan dir="ltr"><hwnews na zirafoviny.cz> napsal(a):
pedzvᮬnoba na pejezdu se dᠺm쮩t. Dokonce i dnenejezdy umoznat jak rychle se k nim jede a podle toho se nastavoba. V촹ina z nich to ale neum tak jsou nastaven頮a maximᬮychlost, proto se stᶡ, e rychlje na pejezdu pᲠsekund po zavenᶯr, ale osobnebo motorᨥk, pijede a za hodnou chv.
Bohuel jsou i pejezdy, kde se rozsv 襲venᬠspadnou zᶯry, p촠minut jsou dole bez toho, e by projel n쪡k vlak a pak se zᶯry zase zvednou. Kdy se to tam d쪥 b쾮쬠jsou mnty zᶯry pro srandu a n쫴eo pak i proj쪭 na 襲venou.
Jinak na pejezdu nemᠮikdo co d쬡t jakmile za讯u blikat 襲venᠳv촬a. Zᶯry jsou podle normy jen doplᠳignalizace a vlastn젮enrobl魬 kdy zstanou z n쪡k騯 dvodu oteven鮠Pokud blikajv촬a, je to dle normy (i pedpis) v poᤫu. N죯 jin騯 jsou pak zprᶹ novinḹ 詠sp "novinḹ" n쫴erch m餩To je ale jinᠤebata.
Me se stᴬ e by m쬠semafor poruchu, tj. ᠨervenᬠzᶯry nahoe a pesto projel, teba snnou rychlostvlak? V촹ina idi蹠asi pedpoklᤡ, e kdy jsou zᶯry nahoe a semafor zhasl, e mou bez obav projet. Jene v praxi by to mohlo bt jinak.
I sou衳n頺abezpe诶acanmabezpe詴 ju tak, aby se dalo jezdit v. Probl魠je hlavn젶 kolej 詠sp v oblouc, protoe fyzika stᬥ jet젰lat nae trat젪sou tak kivolak鬠e to prost젲ychleji nejde. Trat젢y se museli srovnat a to by stᬯ ohromn頰en za tunely a mosty. To asi jen tak nikdo nedᮼbr>
Mn젰obavila historie jednoho elezni训ho mostu v Praze. Pvodn젢yl navren a snad i postaven jako dvoukolejn, ale d chyb젰rojektanta se vyu jen jedna kolej, protoe vjezd u navazujho tunelu by m쬠p mal polom첮 Ty oblouky na eleznici, to je probl魮
P.K.
Další informace o konferenci Hw-list