Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Alexandra Svobodová
hwnews na zirafoviny.cz
Středa Září 24 21:45:44 CEST 2014
Hezký večer,
předzvánění doba na přejezdu se dá změnit. Dokonce i dnešní přejezdy
umí poznat jak rychle se k nim jede a podle toho se nastaví doba.
Většina z nich to ale neumí a tak jsou nastavené na maximální rychlost,
proto se stává, že rychlík je na přejezdu pár sekund po zavření závor,
ale osobák nebo motoráček, přijede až za hodnou chvíli.
Jinak na přejezdu nemá nikdo co dělat jakmile začnou blikat červená
světla. Závory jsou podle normy jen doplňková signalizace a vlastně není
problém, když zůstanou z nějakého důvodu otevřené. Pokud blikají světla,
je to dle normy (i předpisů) v pořádku. Něco jiného jsou pak zprávy
novinářů či spíše "novinářů" některých médií. To je ale jiná debata.
I současné zabezpečovací zařízení umí zabezpečit jízdu tak, aby se dalo
jezdit více. Problém je hlavně v kolejích či spíše v obloucích, protože
fyzika stále ještě platí a naše tratě jsou tak křivolaké, že to prostě
rychleji nejde. Tratě by se museli srovnat a to by stálo ohromné peníze
za tunely a mosty. To asi jen tak nikdo nedá.
Saša Svobodová
Dne 24.9.2014 21:25, Sull Ivan napsal(a):
>
> Maximalni rychlost neni jenom o stavu koleji a svrsku (ty jsou treba mezi Brnem a Breclavi v naproste 'dokonalosti')
> Tomu musi odpovidat cely komplex: vcetne (prave propiraneho) zabezpecovaci techniky.
> A v tom je kamen urazu: momentalne (pokud se nepletu) jsou nastavene treba sranky na cca 160 km/h
> Pokud by souprava jela rychleji (tech 200, 220), vlak profrci pres prejez a pak spadnou zavory. Zavoram to moc nevadi, ale autam na prejezdu by to mohlo pocechrat plisky
>
> :)
>
> --------------------------
> Sam
> --------------------------
>
>
>
> Sent: Wednesday, September 24, 2014 at 9:01 PM
> From: "Andrej Jancura" <aj.hwlist na gmail.com>
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
>
> Neviem sice aky je aktualny stav, ale myslim, ze aspon do Ziliny to pojde 160km... To vies, ked uz vo Viedni postavili novy Hauptbahnhof, z ktoreho planuju jazdit do Pariza "co to da", a v Cechach maju tiez koridory, kde to da tiez tusim 200, tak by sa im to cele casom urcite rozpadlo... To vies, kolajnice to su svine... Hlavne tie elektrickove, ked praskaju aj tam, kde by to clovek nikdy necakal. V BA su na to dva pekne priklady, ktore uz zacali kompletne rekonstruovat.
> A.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
Další informace o konferenci Hw-list