Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Alexandra Svobodová
hwnews na zirafoviny.cz
Středa Září 24 16:00:37 CEST 2014
Hezké odpoledne,
vlak brzdí buď mechanickou brzdou a nebo EDB - elektro dynamická brzda.
No a ta brzdí buď do odporů a nebo rekuperací. Častější je brzdění do
odporů. Rekuperaci zvládají jen nejmodernější stroje a hlavně na to musí
být uzpůsobená měnírna, takže je dost často vidět návěstidlo zakazující
použití rekuperace.
Některé lokomotivy umí brzdit i protiproudem, ale to umí jen ty hodně
staré a nebo naopak hodně nové. U těch starých je to jen nouzový způsob
brzdění, protože pak brzdí hrozně moc, je velké nebezpečí toho, že půjde
do smyku a navíc to velmi namáhá motory. Ty nejnovější si proud regulují
a tak brzdí lépe. Přesto je "kontra" velmi intenzivní brzdění a pro
cestující veřejnost velmi nepříjemné.
Saša Svobodová
Dne 24.9.2014 15:53, Jozef Racek napsal(a):
>
> teda netusim celkom ako je robene brzdenie, ci spotrebou na teplo,
> rekuperaciou energie, alebo protiprudom, ale to riesenie zafungovalo pri
> brzdeni vlaku, lebo by sa mohlo stat, ze vlak zastane par km za
> "vrazednym usekom" kvoli svojej hybnosti ;-))
>
>
Další informace o konferenci Hw-list