Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Alexandra Svobodová hwnews na zirafoviny.cz
Středa Září 24 16:00:37 CEST 2014


Hezké odpoledne,

	vlak brzdí buď mechanickou brzdou a nebo EDB - elektro dynamická brzda. 
No a ta brzdí buď do odporů a nebo rekuperací. Častější je brzdění do 
odporů. Rekuperaci zvládají jen nejmodernější stroje a hlavně na to musí 
být uzpůsobená měnírna, takže je dost často vidět návěstidlo zakazující 
použití rekuperace.

	Některé lokomotivy umí brzdit i protiproudem, ale to umí jen ty hodně 
staré a nebo naopak hodně nové. U těch starých je to jen nouzový způsob 
brzdění, protože pak brzdí hrozně moc, je velké nebezpečí toho, že půjde 
do smyku a navíc to velmi namáhá motory. Ty nejnovější si proud regulují 
a tak brzdí lépe. Přesto je "kontra" velmi intenzivní brzdění a pro 
cestující veřejnost velmi nepříjemné.

Saša Svobodová

Dne 24.9.2014 15:53, Jozef Racek napsal(a):
>
> teda netusim celkom ako je robene brzdenie, ci spotrebou na teplo,
> rekuperaciou energie, alebo protiprudom, ale to riesenie zafungovalo pri
> brzdeni vlaku, lebo by sa mohlo stat, ze vlak zastane par km za
> "vrazednym usekom" kvoli svojej hybnosti ;-))
>
>


Další informace o konferenci Hw-list