Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Středa Září 24 11:10:45 CEST 2014

Zdravím,

taky si je potřeba uvědomit, že jeden vysílač je pro mnoho posluchačů.
Pokud by se u vysílače sešlo tolik kabelů, kolik je posluchačů, tak by se
výkon taky v tom poměru podělil.

Už je pátek? Jsem byl v domnění, že je teprve středa :-)

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 24. 9. 2014 11:04:40
Předmět: Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

"Dne 24.9.2014 10:53, balu na home napsal(a):
> to akoze sa po 5000km nepohne uz ani jeden elektron??
No ja nevim, koax s utlumem 500dB na vstupu 50dBm na vystupu.......Mozno
s vasimi merakmi by jste neco nameril, nebo napocital nejaky ten
elektron :-) :-) Ale velmi silne pochybuji :-)

kdyz to jde eterem tak je to OK :-)

> Rozmyslam ako sa dalo pred 50 rokmi telefonovat do Egypta,
> Juhoafrickej republiky, San Francisca, alebo Indie :-))
Nevim jak pred 50 lety, ale pred zhruba 40 lety byly na metalickych
kabelech zhruba kazdych 20km zesilovace. V zemi. Zakopane. Elektronkove.
Na hlavních "zesilovačkách" pak normálně v místnosti spolu se zdroji
dálkového napájení a ústřednou )
Pozdej, to uz jsem zazil a servisoval ( tehdejsi Sprava dalkovych
kabelu) v systemech nosne telefonie byly zesilovace kazdych cca 6 km.
Ale to uz se prenaselo spektrum do 20 MHz.
Treba z Plzne do Plasu bylo na systemu BK2700 v zemi 8 zesilovacu.
Dallovy kabel vzdy preruseny, vyvedeny koax, nebo synetricke pary do
zesiku a hura dal..... Hrozna vochmatika.
Melo to automaticke rizeni urovni, kazdy zesik kvuli lokalizaci svul
pilotni signal podle cisla. Vodotesny kbelik se specialnimi srouby,
okolo se to muselo vysekavat. Byla na to specialni VF ceta, ktera se o
to starala . To uz ti dnesni mladi ani netusi, jak se driv telefonovalo :-(