Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Úterý Září 23 11:26:16 CEST 2014

asi pred rokem, kdyz jsem nahodou v jednom bazaru narazil na stare vysokoimpedancni sluchatka a nedalo mi nekoupit si je, jsem doma vystrachal starou GA201 a pripojil je na cca 5 metru dratu a radiator (opakovani uspesneho 'experimentu' z roku jedna dva) - a NIC!

jsem si rikal, je den a hluk z okoli taky dela svoje (prece jenom zijem v hlucnejsi dobe, i kdyz to neslysime - pulka naroda je ducduc spunty do usi uz hlucha, druha pulka vekem), tak jsem si pockal na vecer a zkusil znovu.
vysledek uplne stejny, jak pres den.

mozne priciny:
1. nebyl zaply zadny sv vysilac
2. dioda si odjela na zaslouzeny odpocinek
3. antena (drat) nebyl dobre odizolovan od zeme (nebo nebyl kvalitativne ekvivalentni s parametry antenniho dratu)
4. usi uz neslouzi - krystalka hrala, jen nizka uroven akustickeho signalu nedokazala vyvinout dostatecne vibrace mych akustickych receptoru

overovani:
1. na jinem radiu bylo slyset zvatlani kdejakeho sv vysilace (i mistniho)
2. dioda merena (tedy aspon jestli je to dioda), pak menena za jine kusy (cca 10 vzorku) - vcetne takove te tluste ruske sklenene s pocinovanymy pasky jako vyvody
3. co si pamatuju, hralo to kdysi na cokoliv - i na cca pulmetrovy holy drat natazeny na stole, ci na parketach - v tom bych problem nevidel
4. zena o dve mistnosti dal brblala cosi o neporadku, co zas delam ... takze usi byly vporadku

Sam