Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Úterý Září 23 11:20:19 CEST 2014

Anténa je široký pojem - alespoň délka drátu, případně jak vysoko nad zemí.
My měli na intru v Jihlavě každý svou krystalku- teda spíš diodalku, jak se tenkrát říkalo.
Anténa byla drátěnka v posteli, uzemnění na topení, dioda GA hrálo to bez problémů.
Vzdálenost od vysilače tak do 3km, výkon vysilače pár kW určitě.
Se stejnou krystalkou, téměř stejnou anténou a uzemněním doma v ZR ani ťuk.Ani při největším tichu v okolí.
Takže vzdálenost od vysilače je fakt dost kritická a spolu se snižováním výkonu a zmenšování hustoty sítě....
bych byl dost skeptickej.
Vemte jakékoliv SV radio kapesního provedení, zkuste proladt a naladit nejsilnější stanici a pokud ve dne uslyšíte v příjmu šum nemá krystalka šanci.
Šotka jsem nikdy nezkoušel, mám dostatek GA OA a podobných, ale podle mne to není kritické.
Chce to pro první experimenty dostatečně dlouhou anténu, tak 20m a nejlépe na vesnici.
P.G.