RE: [OT]Elektrikářsko topenářský dotaz na cirkulační čerpadlo TUV

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Září 23 10:58:59 CEST 2014

Všechny zpětné klapky jsou rozebíratelné. Dělají to tak, že to nejdřív sešroubují a potom obvod z venku osoustruží. Takže ten spoj není moc dobře vidět. Do závitu dávají lepidlo. Pokud do obou konců něco našroubujete, jednu stranu upnete do pořádného svěráku a máte pořádný „hasák“ tak to povolíte. Můžete to malinko i ohřát. Pak se to dá sešroubovat na teflonový pásek nebo teflonovou nit. Dělají se samozřejmě i z.klapky s mosaznou klapkou. Ty plastové jsou ekonomická varianta. Proto „tuním“ tu pružinku.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Karel M
Sent: Tuesday, September 23, 2014 6:24 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT]Elektrikářsko topenářský dotaz na cirkulační čerpadlo TUV

Díky za informace, jinak čerpadlo je skutečně bronz tělo s plastovou vrtulkou, ale u nás je měkká voda, tak snad vydrží. Zakoupil jsem zpětnou klapku ale přijde mi debilně udělaná, má mosazné tělo, uvnitř je plastová zátka na pružince a má vodící kolík, jenomže ten kolík je veden v mosazném vedení a plast se o něj doslova odírá , takže za pár let se ta zátka uvolní. Navíc ta pružinka je moc silná, celé je to navíc asi nerozebiratelné. Sestava nakonec bude: zpětná trubka - ventil - filtr - čerpadlo - klapka - ventil - bojler (přívod pro cirkulaci umístěný cca 1/4 pod vrchem).

Karel