OT na pátek: Ťuky Ťuk [Was: oprava frekvenčního měniče pračky]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Září 19 21:01:55 CEST 2014

Zdravím,
  ano, toto je jedno z vysvětlení. V tomto případě se klepalo na kmeny živých
stromů.
  Druhé vysvětlení pochází z Řecka. Tam se klepalo do desek dřevěných stolů,
případně dveří, právě během vyslovování příslušného výroku (který byl navíc
vyslovován tichým hlasem, nejlépe přímo do ucha posluchače), aby se znemožnil
odposlech přání či záměru zlými mocnostmi a duchy, kteří by se dozajista pak
snažili je překazit. Zřejmě historicky první použití jammingu :-).
  Jak vidno, obojí má kořeny ve víře tehdejších lidí, ale zcela opačné - Kelti
přivolávali pozornost, aby dobrý duch přání vyslyšel, Řekové naopak chtěli
odposlechu co možná zabránit. Jaká mentalita - keltská nebo řecká - vám přijde
zdravější :-) ? Mám obavu, že u nás, ač na našem území žili Keltové, jsme
  Zdraví Pavel