OT: reklamace baterie notebooku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Září 19 20:42:33 CEST 2014

Li-Ion se sklaldují dlouodobě (tj. několik let) v lednici ideálně nabité na
60% kapacity. Při vytažení po několika letech by měla mít něco pod 50%. Při
50% má totiž nejmenší ztrátu kapacity za rok (cca 5%), zato při 100% má 15%.

A protože nevím jak to tak přesně určit, tak ji prostě plně nabiju, pak ji
nějakou dobu vybíjím, no a když má tak 3.7-3.8V, tak jde do ledničky.

----- Původní zpráva -----
Od: Pavel Kadečka

Ten Siemens ME45 se průběžně používá a dobíjí nebo třeba taky půl roku až
rok leží někde ve skříni? Mám jednu LiION baterku nokia (tu asi nejběžnější
BL-5C, jestli se nemýlím), dostal jsem ji jednou zadarmo, zbyla z nějakého
mrtvého mobilu. Vím, že jsem ji tenkrát chvíli používal (abych ji
vyzkoušel), fungovala, ale pak jsem ji odložil někam do skříně. Teď jsem ji
vytáhnul a sice se nabije a telefon s ní funguje, ale už to není ono. Při
telefonování jí poklesne napětí, což je vidět na displeji telefonu na
ukazateli baterie. Je prostě už moc stará, nebyla skladovaná zrovna v
ideálních podmínkách (tj. měla by být v plně nabitém stavu a pravidelně
kontrolovaná/dobíjená), takže se to na ní podepsalo.