RAID a S.M.A.R.T.

Pátek Září 19 16:05:53 CEST 2014

Hezké odpoledne,

	RAID řadič je přímo na základní desce, ale to je vlastně totéž, jako
kdyby byl na samostatné desce. Deska je Gigabyte K8VT800 a jako RAID
řadič by měl fungovat obvod VIA VT8237R, disky jsou WD2500AAKX. Všechno
zatím šlape jak má. Jen ta teplota mne trochu zneklidňuje.

	Těsně po zapnutí program ukazuje teplotu 26°C za 15 minut chodu ukazuje
33°C a teďka, asi po hodině běhu, ukazuje 41°C Pokud sáhnu na disky
rukou, tak jsou na povrchu vlažné, na spodku jsou teplejší, ale tak
příjemně do ruky. Nejteplejší část je elektronika, ta je citelně teplá,
ale myslím si, že 41° je více. Ještě zkusím vyštrachat teploměr a zkusím
to změřit. Jinak disky jsou namontované ve třech 5,25" šachtách nad
sebou tak, že jeden je úplně dole a druhý je na rozmezí druhé a třetí
šachty. Je tam dost prostoru.

	Napadá mne, jestli není čidlo teploty někde uvnitř elektroniky a ta se
třeba hřeje více než vnitřek disku. Kdo ví.

Saša Svobodová