STM32F030 a emulace eeprom

V P vvitty01 na seznam.cz
Pátek Září 19 13:23:08 CEST 2014

Pro ty kdo se nechteji masochisticky poustet do Cube (jak ja jim rozumim :)
) a nebo studovat knihovny jsou na vsechny potrebne operace pro emulaci
EEPROM k dispozici Snippets. Jen je treba otevrit ref man ke standardni rade
STM32F0xx (RM0091). Ten value line dokument je "ponekud" fousaty a novy
zastrih dostane asi az s blizicim se podzimem.

Pak uz je to jen o tom navrhnout si prislusnou logiku ridici kdy se zapisuje
- v nekterych aplikacich lze premazat celou stranku i kvuli jednomu zapisu
byte, nekde bude lepsi navrhnout slozitejsi algoritmus ktery zapisuje dokud
ma kam a kdyz dojde misto tak celou stranku obnovi. To ale nema moc co delat
s konkternim typem procesoru...

V.
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 18. 9. 2014 23:39:30
Předmět: Re: STM32F030 a emulace eeprom

"Nebudte sarkasticky, pan kolega. Myslim, ze tu kazdy chape hodnotu
dokumentacie, ale ona ma naozaj dost daleko ku dokonalosti a nie je prilis
instruktivna. Takze ja chapem, ze pan kolega Grunt by sa rad nechal
inspirovat.

Ale este je tu aj ta "standardna kniznica". To sa da pouzit aj ako zdroj
inspiracie, a aj ako doplnok tej prepytujem dokumentacie. A u 'F0 je
vyhoda v tom, ze su aj "snippets", do ktorych som sa sice nepozeral, ale
som presvedceny o tom, ze to bude tiez inspirativne. A pre
sadomasochisticke typy je tu aj F0-Cube.

Ide o to sklbit dve veci - zvladnut samotne mazanie a napalovanie FLASH, a
vymysliet a implementovat tu "emulaciu EEPROM". V predchadzajucom
prispevku som to druhe naznacil v asi tej najjednoduchsej podobe, co podla
mna u vacsiny aplikacii bohate staci.

Este tretia vec, co to moze skomplikovat, a co sme teraz nespomenuli (ale v
tej diskusii spred par mesiacov to bolo prave jadro problemu) je mozna
potreba behu aspon casti programu (typicky obsluhy preruseni) pocas
mazania/programovania FLASH - to vyzaduje zvladnutie behu inkriminovanych
casti programu z RAM (co znamena vediet identifikovat inkriminovane casti,
vediet ich linkovat do RAM, pred kritickymi operaciami ich tam
nakopirovat, presmerovat tabulku vektorov, a ktovie na co som este
zabudol). Takze najlepsie je, ak je to taka aplikacia, kde to
"pozastavenie" jednoducho nebude vadit... :-)

wek