RAID a S.M.A.R.T.

Halen na seznam.cz Halen na seznam.cz
Pátek Září 19 13:29:25 CEST 2014

No ono to pole je také tvořeno sw. raidem, akorát na kartě která má vlastní
řadič. Ten software v raidové kartě by měl umět monitorovat parametry disků
(interně), ale jestli je poskytuje ven a jak je otázka. Ten řadič by měl
ohlásit degradující disk, aby byl čas jej vyměnit za nový. Imho rozdíl mezi
raidem tvořeným touto kartou a řadičem přímo na základní desce nebude velký.
Otázka výkonnosti je vždy daná velikostí cache na opravdových raid řadičích.
To tyhle soho řešení prostě nemají.

Teplota 44° je opravdu hodně. Zkus to přeměřit multimetrem s teplotní
sondou. Obecně disk je ideální provozovat v pokojové teplotě. Jestli teplota
bude tak vysoká, tak doplnit tichým 12cm ventilátorem.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: SvobodovaA na szdc.cz
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 19. 9. 2014 13:14:55
Předmět: RE: RAID a S.M.A.R.T.

"Hezké odpoledne,

to já právě nevím, proto se ptám. Ten program mi píše, že teplotu zjistí
pomocí SMART. Jenže koho se ve skutečnosti ptá nevím, protože disky jsou dva
zapojené do pole, ale pro OS je to jeden SCSI disk, takže kdo ví, jak to tam
je. Mne jde o to, jestli lze tu informaci o teplotě brát vážně (a pak je tu
trochu problém, protože se dost hřejí, zatím nejvíce 44°C) a nebo se na to
vybodnout, protože to je nějaké hausnumero.

Saša Svobodová