Re: Značkové kontra neznačkové komponenty - bylo Vikendovy kviz

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Září 16 20:54:00 CEST 2014

No a jak to dopadlo?
Je nějaký problém tam dát kvalitní televizní koax (cena kolem 5-10 Kč/metr),
který má měděný dostatečně silný střední vodič, stínění folií a nějakým rozumným
počtem drátků? Tyto paremetry není problém si ověřit před zakoupením.

To nechci prudit, jen se ptám. Když někdo dává odpověď, že něco jde/nejde, tak
by (podle mě) k tomu dát i informaci _proč_ to jde nebo nejde.
Jako ukázka např. včerejší vlákno o krimpovacích kleštích: několik lidí napsalo, jaké
kleště jim fungují. Ale jen jeden napsal proč ty kleště fungují nebo ne (rovná kontra
dvouúrovňová dosedací plocha).

Ještě k tomu koaxu: dlouhá léta (nějakých 8-10 let) jsem provozoval mikrovlnný
spoj v pásmu 2.4 GHz na běžném (kvalitním) TV koaxu. Téhle moc-herzové technice
nehovím, tak jsem si k tomu přečetl nějaký rozbor, že nepřízpůsobená impedance
tam přidá nějaký dodatečný útlum. Ale zase útlum toho koaxu byl (aspoň papírově)
dobrý, tak jsem to zkusil. Vysledkem bylo, že i když jsem to provozoval s delším
vedením, než bylo doporučené maximální s 50R koaxem, tak na mém 75R koaxu
za pár korun to těch 10 let jelo skvěle bez chyb (zařízení mělo diagnostiku).

Takže na ten 10 MHz Ethernet bych to asi celkem v klidu nasadil i v té třídírně zavazadel.
Předpokládám, že každé rozumné zařízení má nějakou diagnostiku chyb přenosu,
takže pokud to pojede dlouhodobě bez chyb, tak se to asi těžko parametry najednou
pokazí tak, že chyb přibude nad úroveň, kterou daný systém umí detekovat a opravit.

Samozřejmě pokud byla dodavatelem toho značkové koaxu vaše firma, tak je Vaše
odpověď pochopitelná. Jak se říká - každý máme hypotéku.

PL