DRM-free tlaciaren; bolo: Re: Hlava tlaciarne - teplotny snimac

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Úterý Září 16 13:00:52 CEST 2014

je faktem, ze mezi top vyrobci je vicemene valka o spotrebitele.  a tak vzajemna kompatibilita spotrebaku je docela tezka vec.

bohuzel, pouzivani original materialu ale neni jenom o kurvitkach.

ono se to nezda, ale takova tiskarna je docela slozity mechanizmus navzajem sladenych elementu.
od jednodusiich 'veci' jako treba podavac papiru, polohovani hlavy pro tisk az po komplikovane systemy, jakou je zrovna tiskaci hlava.
soustava titernych trubicek se zhavicim telesem, kontrolou teploty, chlazenim pomoci inkoustu.
treba velikost trubicky je volena podle presne urceneho inkoustu (nakolik je tekuty, nakolik zasycha ...), i podle papiru urcitych vlastnosti (nakolik se 'prasi', t.j. nakolik posuti chloupky, ktere pak zanaseji trysky, nakolik vsaje a jakym smerem inkoust, ...)

ano je mozne (obycejne) pouzivat i jiny material, ale nikdo pak nezarucuje spravnou funkciolnalitu celeho pristroje, natozpak zivotnost.
mnohdy vede zjisteni pouziti podobnych materialu dokonce ke ztrate zaruky
neco jako kdyz do dieslaku nalejete fritovaci olej: ono to jede, zejo :)
(skoda, ze strkat do toho bionaftu je dokonce dle zakona nutnosti!)

ta myslenka openHW je docela zajimava vec. ale potrebovalo by to jakousi 'instanci', ktera by rekla, ze treba inkoust ma 'takoveto' parametry (nebo je rozdelit do 'kategorii').
na zaklade toho by se vyrabely hlavy, cartridge (tedy hlavy s naplni - ta tryska ma urcitou zivotnost, proto se to resi vymenou po dojeti inkoustu - ze toho vydrzi vic, o mnoho vic, je veci nahodna, a nezarucitelna)
dalsim kriteriem je mnozstvi tisku - jine hlavy se doporucuji na doma, kde vytisknu treba 10 A4 za mesic, a jine do kanclu, kde sekretarka tikne denne 10 smlouv o 200 stranach.

jsem za OpenCokoliv, ale ...

Sam