Vikendovy kviz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Září 14 23:44:26 CEST 2014

Ne. Celé to začalo nedávným zdejším tématem o EMP, kdy jsem při hledání
něčeho souvisejícího narazil na slovo Blumlein. Po prozkoumání principu a
objevení možnosti zřetězení mě napadlo, že by to mohla být mnohem
praktičtější hračka, než Marxův generátor. Má totiž jen jedno jiskřiště, jen
 jeden odpor a koaxiál je vlastně velmi levný VN kondík. Jen nejsou rozumně
dosažitelné větší energie. Jenže to platí i pro MG, pokud za něj nechci
utratit majlant.

Včera mě napadlo z toho udělat kvíz a při hledání materiálu vhodného pro
podporu správného řešení jsem nalezl ten zde odkazovaný.

No a při kvízu mě zas napadlo, že když už to má takové definovatelné VF
parametry, dalo by se s tím zkoušet nějaké to EMP.

Když tedy spojíme oba cíle a optimalizujeme náklady, vyjde modulární
zařízení, které má několik bloků s napětím v řádu stovek kV a dají se spojit
sériově, nebo paralelně a generují pulzy 20 ns. Maximální výstupní napětí
při sériové kombinaci kolem 1 MV na prázdno, při zatížení impedancí 3 k
poklesne na 500 kV, což při 160 A dává výkon 80 MW. No a při paralelním
řazení dostaneme stovky ohmů, což je tak akorát pro skládaný dipól.

PH

Od: Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com(mailto:aj.hwlist na gmail.com)
"

Dobry vecer,