OT: rozběhové relé s proudovou ochranou z lednice

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Neděle Září 14 14:57:00 CEST 2014

Dobrý den,

Dnes si takhle klidně jedu kolem popelnic a tam lednice. Tak nějak jsem si
řekl, že bych snesl jeden náhradní kompresorek. Tak jsem ho vytěžil.
Zajímavé na tom je, že je tam u relé i rozběhový kondenzátor. Doma jsem to
podrobil "analýze" a zjistil, že kondenzátor je paralelně zapojen k
rozběhovému NTC. Co tam dělá? Když už se jednou motor rozběhne, není ho
třeba, či se pletu? Pokud vypadne na moment proud, tak se pak kompresor
stejně nerozeběhne a zafunguje proudová ochrana do doby, něž se vyrovnají
tlaky.

Když už to sem píši. Neznáte nějaký iobchod, kde by se daly tyhle rozběhové
relé s ochranou koupit? V mém okolí zrušili chlaďaře, kteří mi to bez
problému prodali a ti noví jenom ať si je objednám.

Míra