OT - Raspberry Pi a WLAN

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Sobota Září 13 22:05:55 CEST 2014

On Sat, Sep 13, 2014 at 01:32:19PM +0200, Petr Zahradnik wrote:
> Ahoj,
>
> zápasím tady s Raspberry Pi a všichni víte, že linuxu nerozumím. Tak
> vás prosím o radu...
>
> Mám k Raspberry připojený WiPi dongle na USB pro připojení na WiFi.
> Mám nastavenu konfiguraci WLAN (SSID, heslo apod.) a on se připojit
> umí. Ale chová se to tak, že když Raspberry zapnu, ten dongle se
> rozsvítí, občas blikne, nicméně z nějakého důvodu nefunguje. Nejde na
> něj PING, prostě se nepřipojí do sítě.
>
> Jakmile vezmu normální ethernet kabel a připojím ho do Raspberry, tak
> [...]

Sice nemam RPi, ale v nem byva Raspbian, resp. Debian.
Z tech radku co jste napsal je to trochu rozbordelene.
Vetsinou se pise auto nebo allow-hotplug pred prislusnou definici iface.
Kouknout muzete do manove stranky

  man 5 interfaces

examply jsou v /usr/share/doc/ifupdown/examples/network-interfaces.gz

  zless /usr/share/doc/ifupdown/examples/network-interfaces.gz

zkuste

  ifup wlan0

kdyz to bude kecat, ze je uz nahozen, tak

  ifdown wlan0
  ifup wlan0

a pak samozrejme kouknout co to pise do log

  less /var/log/syslog

v lessu na konec souboru skocite klavesou G. V pripade, ze log
povyrostl, tak klavesa G zajisti reopen a donacteni dalsich radek

--
Zito