OT Banky - bylo Heslo na Seznam.cz

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Září 12 21:13:54 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 12.9.2014 od Slavo Tomascik:

> Ale vratme sa k meritu. Podstata problemu je, ze banka vyzaduje
> telefonne cislo, inak neposkytne sluzbu. Na to pravo nema.

Některé banky autorizují vstup nebo transakce elektronického
bankovnictví pomocí SMS zpráv. Musejí vědět, kam SMS posílat.

Pokud chceš platební kartu pro on-line platby, dnes se běžně používá
zabezpečení 3D Secure, kdy se na mobil posílá autorizační kód od
platební brány.

Jinak už několikrát se mi stalo, že mi volal pracovník autorizačního
centra, že nějakou mou transakci platební kartou vyhodnotili jako
potenciálně podvodnou a zeptali se mě, zda jsem tu transakci opravdu
provedl.

Nevidím důvod, proč by banka neměla mít mé telefonní číslo, stejně
jako třeba poštovní adresu, byť mi nic poštou neposílají a na kafe ke
mě nechodí.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem